Společnost Google občas kopíruje něco z Facebooku a opačně. U těchtogoogle akcie gigantů nejde ani tak o vykrádání, ale o inspiraci, výzvu a být před konkurencí. Zde bych však oponoval, protože sociální síť Google plus je mnohem dál před Facebookem a je také mnohem méně „obtěžující“.

 

 

Obecně se dá říci, že „sociální sítě“ zažívají splasknutí mediální bubliny. Zřetelný je trend používání více a více profilovaných sítí s důrazem na propojení s uživateli z oboru a nikoli propojení „kde s kým“ a úvahy kolik má kdo ve svém profilu tzv. mrtvých - živých „přátel“. google-sluzby

V tomto ohledu je velmi úspěšná síť LinkedIn. Na ní se potkávají a sdílejí odborníci z různých oborů a nikdo tam nesoutěží o lajky a počty přátel.

Na druhou stranu Facebook si ponechává svoji stálou základnu statutářů, lajkistů a různého games marastu.

Zde bych si dovolil lehce prorokovat. Domnívám se, že kvůli profilaci tzv. sociálních sítí, bude mít Facebook časem více a více problému plynoucích z tenčících se příjmů. Přibližně před rokem jsem prognostikoval postupný zánik popularity většiny slevových portálů. To se již stalo a je známo, že reklama od provozovatelů slevových portálů u agentur jako je ta naše, neustále klesá. To svědčí o trendu, který se již nedá změnit.

Google po čase opět ohlásil změnu smluvních podmínek. Google bude ve svých reklamách ukazovat, komu se konkrétní produkt či služba líbí a jak jí komentoval a ohodnotil.

Je to změna k lepšímu. Zdá se to sice „tvrdé“ a možná neobjektivní, ale bude to mít velký efekt a vliv při rozhodování uživatelů internetu, kde a co nakoupí. 

{minipolls id="GO" title="Jak používáte a vnímáte Google?"}Google používám k mailu a vyhledávání||Google používám výhradně pro internet a i jeho různé služby||Google moc nepoužívám, spíše jen občas||Líbí se mi od Google YouTube, Dokumenty, Gmail, Google play, atd.{/minipolls}

Snadno se dá také vyvrátit tvrzení, že hodnocení a komentáře budou tzv. falešné a často od konkurence. Domnívám se, že Google (i Seznam.cz) má vysoce profesionální systém na odhalování falešných prokliků v PPC a jiných aktivit v kterých by se konkurence mohla vzájemně poškozovat.

Můžete sice z xxx emailových adres a z různých PC poslat a napsat xxx komentářů a hodnocení, ale Google boot to zahlédne, vyhodnotí IP adresu, četnost podobných a opakujících se kroků a zcela jistě zasáhne. google-smirak

Žádné tzv. „vyklikání“ a podobné black aktivity nemají dnes šanci na úspěch. Google i Seznam znají svůj hlavní zdroj příjmů a dělají vše možné i nemožné, aby nedošlo k poškození zákazníků v PPC, Adwords, Sklik, Adsense a Sklik Partner. 

 

To samé platí i ve službě hodnocení a komentářů. Smluvní podmínky Googlu umožní vtělit - přilepit informace jako je jméno, fotografie z profilu a komentáře od přihlášených uživatelů do různých reklam a sdělení. Této službě dávám velkou budoucnost a vliv na prodeje a chování uživatelů, kteří jsou ve vyhledávači přihlášeni pod gmailem.

Obsah komentů a hodnocení bude řazen automaticky podle hodnot a chování, hodnocení, recenzí a komentů na Google Pus, Google Nákupy, YouTube a dalších službách Google. Tím dojde ještě k více efektivnějšímu propojení Google služeb. Něco tedy někde okomentujete a ohodnotíte a Google Vás může suportovat i s fotkou pod produkt. Google ve smluvních podmínkách uvádí, že služba nebude defaultní a že se jí můžeme vyhnout. To je dobrý krok. Systém však bude řídit jeden z mnoha Google bootů a ten je nevyzpytatelný. Můj komentář: Líbí se mi, že Google více a více své služby efektivně propojuje a nabízí.

Nahoru