google akcieSpolečnost Google, která je známa především díky vyhledávači Google.com (má daleko širší portfólio produktů a služeb) čelí stále většímu zájmu spotřebitelů  a uživatelů internetu v celém světě vč. ČR připojovat se k internetu prostřednictvím stále více  a více sofistikovanějších mobilních přístrojů, tedy především chytrých telefonů a tabletů se systémy Android a Windows. 

 

 

Popularita těchto přístrojů, které poskytují "komfortní" mobilní internet má však několik slabých míst. Např. kvůli menší obrazovce přístrojů (obrazovky cca 4" jsou na internet výborné, ale v kapse překáží) je Google adwords a adsense reklama levnější než u tradičních osobních počítačů a notebooků.

Průměrná cena za reklamu, rozumějte cena za kliknutí v systému Google adwords, se tak postupem času v posledních 3 letech snížila až o 6 % a nižší byla (pravděpodobně z výše uvedených důvodů) již po několik čtvrtletí 2011 až 2013 za sebou. Velikost cenového poklesu průměrné ceny za proklik v Google adwords na mobilních zařízeních se jevilo jako výhodná příležitost pro inzernety, kteří chtějí cílit právě na segment uživatelů smartphonů a tabletů. V ČR však tato příležitost nezaznamenala znatelnější využití i když postupný růst inzerentů, konverzí a uživatelů tu meziročně je.  Celkový počet kliknutí uživatelů Google přitom stoupl o 23 % nad průměrně očekávaných 19 % (zdroj: Patria Finance). 

Tento stav i trend nám ukazuje na provázanost ekonomiky, zisku,nákladů, investic a cen akcií s hlavním nástrojem příjmů společnosti Google, kterým je relevantní reklama Google Adwords

akcie google - google adwords

Google si kolísání akcií plně uvědomuje a snaží se situaci řešit na několika frontách. jedním řešením jsou lokalizace zajetých i nových služeb do národních jazyků (v tom byl Google dříve velmi laxní) bez zdlouhavého otálení.

Další frontou je práce na ziskovosti koupené společnosti motorola. Tento projekt má zatím i v roce 2013 stále se prohlubující finanční ztrátu, která drtí zájem o akcie a jejich cenu. Třetí frontou jsou nové hardwarové produkty, jejich nákup, vývoj nebo restarty. Značky typu Nexus, tablety, Motorola však zatím Google ekonomicky netáhnou směrem nahoru. I právě z tohoto důvodu Google mohutně investuje do nových HW projektů. Mezi ně patří Google brýle, prodej Google mapových podkladů, vývoj Google automobilu bez řidiče, atd. Doporučujeme: Pokud investujete do PPC reklamy na Google Adwords, je důležité zjistit máte-li potencionální zákazníky mezi uživateli mobilních přístrojů na platformách smartphonů a tabletů. 

Pokud ano, využijte lepších cen za proklik oproti cílení na běžné počítače a notebooky.  Abyste v PPC reklamě na Google dosáhli nejlepšího poměru CPC (ceny za proklik) a parametru CTR, musí se reklamní kampaň rozdělit na tzv. Search a Content a v hlavním řádu postavit samostatnou PPC kampaň cílenou výhradně na mobilní zařízení (viz obrázek výše). Google Adwords PPC reklama toto nastavení umožňuje a je velmi pohodlné a efektivní. Následně v Google Analytics v přímém propojení v Adwords můžete vyhodnocovat efekty cílené PPC reklamy pro uživatele smartphonů a tabletů. 

Samozřejmostí také je, že musíte pro tablety a smartphony přizpůsobit reklamní texty a klíčová slova. V Google Adwords můžete vidět náhled reklamních textů jak vypadají, můžete zjistit odkud zákazníci přicházejí, jaké klíčová slova je zajímají a která nikoli, můžete vidět z jakých měst a v jakých časech přicházejí a co je nejdůležitější v jakém momentu a proč vaše stránky či e-shop opouštějí!Flash animace

Zajímá-li vás tato oblast, kontaktujte nás pro více informací a doporučíme vám prověřenou agenturu, která se bude umět specializovat na vaše potřeby. 

ukazka-internetoveho-marketingu

redakce, JXB

 

Nahoru