Už jsem nejednou ve svém blogu říkal, že internetová reklama PPC se dá dělat pro klienty špatněppc reklama nebo i dobře. PPC reklamy jsou především výkonovou reklamou. Minimálně by PPC měla být vždy výkonovou online reklamou, která musí klientům za vložené investice přinášet konverze tzn. registrace, nákupy, objednávky, apod.

 

 

Přesto je nemálo firem, které nabízejí online reklamu PPC, která je na velmi amatérské úrovni a daleko od jakéhokoli výkonového efektu. Čerstvým příkladem nedbalé péče o klienty v oblasti PPC jsou firmy, které nechávají zobrazovat PPC reklamy klientů na zcela obchodně nevhodných stránkách jako jsou např. servery na stahování filmů a jiných souborů a sdílených dat. V mém dnešním článku se jedná o server ulozto.cz. V obrázku níže si můžete prohlédnout printscreen, kde jsou zachyceny PPC textové i grafické inzeráty firemních klientů.

Scan byl zachycen na hledaný výraz názvu jednoho filmu "Noc hrůzy". PPC reklama v tzv. obsahové síti, která zobrazuje inzerované texty na webových stránkách s informačním obsahem, má být vždy související s tématem zadaného textu nebo klíčového slova. Mnou zadaný text "Noc hzrůzy" spustil zobrazení PPC reklamních textů, které nikterak nesouvisí s klíčovým textem a dotazem. Systém spustil reklamní texty na: fanshop klubu Chelsa, nabídku MBA titulů a další produkty a služby.

PPC reklama má jednu obrovskou přednost. Reaguje na vyhledávací dotazy a nabídne textové a grafické inzeráty, které velmi úzce s hledaným výrazem souvisí. Výsledkem je, že PPC reklama je neobtěžující a cílenou online reklamou.

Snažím se pominout, že stahovací server je sám o sobě minimální a neefektivní platformou pro výkonovou konverzní PPC reklamu. Snažím se nerozčílit a pominout, že zobrazené reklamní texty nikoho neosloví a jen stěží zaujmou bonitní zákazníky.

Problém špatné internetové reklamy není na straně inzerentů a ani ne primárně na straně zmíněného serveru. Problém a chyba je s největší pravděpodobností u správce PPC reklam. Firmička či agentura, která klientům spravuje a vede internetovou PPC reklamu, dělá PPC asi pouze jako tzv. "přidruženou výrobu" a v žádném případě není profesionálním specialistou na výkonovou PPC reklamu. Jde pravděpodobně o neználky nebo amatéry.

Dovolte mi zde malou odbočku. Z praktické zkušenosti znám profesionální správce PPC reklamy a takovým je např. firma PPClick s.r.o., kterou vlastní Ing. Radek Sakáč. Tento talentovaný výkonový manažer byl mým mentorem a učitelem kvalitní výkonové PPC reklamy.

 

Dobrý správce PPC reklamy musí v rámci neustálé optimalizace kampaní sledovat a vylepšovat reklamní sestavy, klíčová slova a reklamní texty PPC. Když správce reklam vidí, že reklamní texty se v obsahové reklamě, zobrazují na portálech a internetových stránkách s minimálním předpokladem efektivity a konverze, musí rázně zakročit a takové stránky dát jako vylučující. To ale vyžaduje pravidelnou a průběžnou optimalizační péči a komunikaci s klientem. 

 

Závěrem by asi mělo zaznít, že firmy, živnostníci a podnikatelé si musí pečlivě vybírat správce svých reklamních kampaní v rámci online marketingu a požadovat reporty a optimalizační návrhy, klást důraz na konverze a další hmatatelné efekty a výsledky. PPC reklama je výborný nástroj, ale musí se umět!                                                                   Jan Xaver B.

 

 

Nahoru