Ve firmě jsme měli interní školení kolegů pro oblast PPC reklam. Jedna z důležitých oblastí, kterou jsme pečlivě probírali, bylo používání vylučujích klíčových slov a to zejména v reklamních sestavách, kde se používají klíčová slova ve volné shodě.

 

U klienta, který mimo jiné prodává postele jsme v rámci školení přidali reklamní sestavu s tzv. obecnými výrazy jako je "postel, postele". Obecně tyto výrazy nejsou v PPC moc efektivní vůči tzv. longtail keywords. Ale pro školení to byl dobrý příklad.

Jelikož už klient má sestavy jako "dřevěné, kovové, manželské, patrové a jiné postele", tak nová sestava na obecné výrazy musí ctít tři základní pravidla.

1. Sestava tzv. obecná musí obsahovat množství vylučujích klíčových slov, aby si nekonkurovala v rámci jedné kampaně.

2. Sestava by neměla obsahovat klíčová slova ve volné shodě

3. Reklamní texty v takové sestavě musí jasně mluvit pouze obecně a nekonkurovat jiným sestavám.

 

Podívejte se do obrázku na chybné PPC reklamní texty u firem, které výše uvedená pravidla neakceptují.

špatné PPC reklamy

 

Z obrázku je patrno, že uživatel internetu hledá výraz "prodám kovová postel". Našeho klienta máme optimalizovaného tak, že na klíčové slovo "prodám" v souvislostí s postelí, se nebudeme zobrazovat. Jednak si nechceme ničit parametr CTR kvůli počtu zobrazování a jednak zadavatel tohoto výrazu asi zákazníkem nebude.

Přesto se najde několik firem prodávajících nábytek a postele na Google i Seznamu v Adwords a Skliku, které se na irelevantní výraz "prodám kovová postel" zobrazují! Vydíte je v obrázku. Chyba je jednoznačně u autora PPC reklam, tj. u agentury, freelancera nebo u kmenového marketéra firmy.

V čem je chyba v textu reklamy?

V textech celkem nic závažného. Ale chyba byla to, že firmy inzerující v systému PPC viz obrázek, nemají klíčové slovo "prodám" nasaveno jako vylučující a nebo v sestavě mají klíčová slova v volné shodě a ta vždy potřebuje ochranný štít v podobě vylučujích klíčových slov.

Nahoru