Google a jeho služby mám "rád" a využívám je v nemalé míře. Tolik pozitivního o Google. Zbytek tohoto článku bude kritika partnerů Google ve službě Google adsense. Proč to? 

Google si o tuto kritiku dlouhodobě koleduje. Snaží se být prudérní, puritánský a přísný. Bez problému a bez diskuze vyřadí/zamítne jakýkoli web, který chce zobrazovat PPC reklamy Google Adwords, pokud se mu jen maličko něco nelíbí. Odvolat se a dosáhnout zrušení blokace je nadlidský i nadIT výkon.

Na druhou stranu, když procházíme PPC kampaně našich klientů v obsahové síti = webové stránky rozličného obsahu, které jsou partnery google a zobrazují na svých stránkách reklamy Google Adwords, tak zažíváme občas nemalá rozčarování.

Jaká rozčarování a proč ve službě Adsense?

 

google adsense

PPC v obsahové síti musíte klientům hlídat a pravidelně jí optimalizovat. Běžně se totiž stává, že se PPC reklamy začnou zobrazovat na desítkách až stovkách webových stránek, které nejsou tematicky, obsahově a konverzně dobře cíleny na produkt klienta, který inzerujeme a chceme prodávat či propagovat.

To se stává. O tom jsme již zde na blogu několikrát psali a dávali vám navod jak na to a co s tím.

Problém ovšem nastává v momentě, kdy se snažíte být profesionální správce PPC reklam a obsahovou kampań necílíte jen tak od boku, ale zvolíte si publikum, umístění, zájmy a dokonce i zobrazení podle témat.

Klient je velkým prodejcem nábytku v ČR a na Slovensku. Zvolili jsme témata zobrazování PPC na webech služby Adsense. Přesto jsme při kontrole (vyloučili jsme pár stránek) narazili na stránky s url doménou iderp.cz. Posuďte sami, co je to za ne-přínosný web pro získání konverzí u prodeje nábytku. A nejen zde. On ten web je obecně úplně bezduchý..., podívejte se:

 google adsense nevhodny web

 

Stránky mají nulové hodnocení Page Ranku a Sranku. Skoro nikdo je nelajkuje na FB a až do přečtení tohoto článku jste o nich možná nikdy neslyšeli. Nebo snad ano?

V podstatě je to slepá stránka postavená s vysokou pravděpodobností jen za účelem teen lapání a klikání na zobrazované ppc reklamy napříč obsahem stránek.

Chápu, že PPC, adwords a adsense je provázaná služba s daty od cookies a docela jednoduše se může stát, že v rodině mají jeden počítač pro "5" členů rodiny a děti na něm paří hry, rodiče na webu hledali nábytek a babička recepty... Proč ne. Cookies jsou potom tak zmatený, že neumí rozlišit děti, rodiče a babičku a tak nezávisle na tom, kdo zrovna u PC sedí, nabízí reklamy PPC podle dat z cookies (nejenom). Druhou otázkou však je, kdo z dětí a proč kliká na reklamu s nábytkem, když utrácí čas na bezhodnotném webu viz obrazék výše.

Odpověď není tak jednoduché nalézt a ani se do toho pouštět nebudu. Řešením je takové weby v obsahu u PPC odstřelit a vyloučit na úrovni kampaně či sestavy.

Na druhou stranu by však bylo dobré nalézt odpověď na straně Google, proč do partnerské sítě Adsense zařazuje a schvaluje takové totální trosky a odpady. Google ČR (kde pracuje kupa Slováků), pochlapte se a přestaňte do Adsense zařazovat weby podobné našemu příkladu v tomto článku. Nebo snad máš Google ČR inteligentní vysvětlení, proč tam takový maras schvalujete?

Jan Xaver Boštík

 

Nahoru