Jedním ze základů správné péče o co nejlepší a nejefektivnější PPC reklamy, je tzv. "chléb PPC optimalizátora". Co to je? Guru PPC Reklamy Ing. R. Sakáč říká, že "denní optimalizace (rozuměj hlídání a vylepšování" je denním chlebem profesionálního odborníka na správu PPC reklam na Seznamu a Google. Je to opravdu tak?

 

Staráte se jako PPC optimalizátor o PPC reklamy své a klientů opravdu každý den? Já a náš tým ano, aspoň to je náš plán a cíl. Někdy se to daří lépe, jindy to musíme dohánět.

Každopádně u PPC reklam hrozí víc a víc tzv. "úletů". Uletět může denní útrata, nevhodné klíčové slovo, nevhodné zobrazování na webu v tzv. content PPC, pokles pozice, příliš drahé obecné klíčové slovo, nefunkční landing page, atd. Rizik a hrozeb, které mohou ovlivnit ekonomiku PPC reklamy je dost.

Hlídat a kontrolovat musíme také vývoj a život experimentů a změn, které v PPC na úrovni kampaně, reklamní sestavy, textů a klíčových slov, poměrně často děláme. Tyto změny je nutné analyzovat, vyhodnotit a rozhodnout se co dál.

Zejména o Google PPC v systému Adwords nám je nabízeno množství poloautomatických nastavování. Google "valí klíny do hlavy" klienta tím, že mu nabízí instatní přidání desítek klíčových slov, navrhuje nové reklamní sestavy, vyšší ceny, atd. Tyto "možnosti" zní jednoduše a atraktivně, ale musí se k nim přistupovat s rozmyslem a opatrností. Dostat do sestav desítky navrhovaných nových klíčových slov v zv. "volné shodě" není vždy jen výhodné, ale i nebezpečné.

 

Jednou z oblastí, kterou je potřeba pravidelně hlídat, je zobrazování PPC reklamních textů v tzv. obsahové síti. Tím se myslí zobrazování klientovi PPC reklamy na partnerských webech Google, které zobrazují PPC reklamy.

Podívejte se do obrázku níže. V něm je vidět naše dnešní optimalizace na výše uvedené téma. Museli jsme jen za jeden týden remarketingové PPC kampaně klienta na Google "vyškrtat" a vyloučit desítky nevhodných, špatných, netematických a hloupých url adres webových stránek. Ty byly často zcela irelevantní pro obor našeho klienta v kampani remarketingu.

 vyloucene url adresy stranek pro ppc reklamu

Dost mě o Google Adwords překvapilo, že mezi své partnery v Adsense dovolí zařadit takové "lapače PPC reklam" bez jakéhokoli obsahu a efektu. Chlapci a děvčata googláci, polepšete se!

dalsi nevhodny web pro ppc reklamu google adwords ma v PPC za partnery blbosti

Jak si Google zaslouží mnohé chvály za své služby pro firmy, tak na druhou stranu je Google zcela antikomunikační v adminu služby Adsense. Občas google bere za partnery totální trosky pro PPC viz obrázky nebo z Adsense vyloučí weby, aniž by se mohl provozovatel důstojně obhájit. Škoda.

JXB

 

Nahoru