Klientům řešíme při správě PPC kampaní i tzv. Remarketing. Jde o stejnou službu, kterou Sklik nazývá retargetingem. Obecně vzato je remarketing velmi citlivý na správu a výkon. Občas nastanou problémy. Podívejme se na některé z nich.

 

 

U některých klientů se nám stalo, že problémy nastaly už ve fázi tvorby tzv. remarketingových seznamů. Klientův web nemá vhodné konverzní landingpage s url, která by byla jednoznačně měřitelná.

 

Druhým problémem bývá to, že automaty Adwords a Sklik Vám vytvoří podle vašich pravidel, která jste definovali, remarketingové seznamy, ale ty občas pracují s čísly a počty, které vůbec neodpovídají realitě!

 

Konkrétní případ řešíme s podporou Skliku i Adwords. Zvláště u Skliku byly definované seznamy úplně mimo realitu počtu návštěvníků, které retargeting nacpal do vytvořeného seznamu.

Jak se můžeme spolehnout na tuto službu a důvěřovat jí? Jak můžeme klientům potom předkládat vyhodnocení výkonu? Sklik v tomto segmentu retargetingu bude muset ještě ujít kus cesty k dokonalosti.

 

Dalším problémem u remarketingu bývá to, že v nastavení kampaně vás oba systémy nechají bez jakéhokoli omezení experimentovat. Do kampaní remarketingu tak můžete krom seznamů návštěvníků dle konkrétních url adres, nastřílet třeba:

 

- klíčová slova

- umístění a cílení na konkrétní stránky

- vyloučená umístění a weby

 

 

Je to velmi citlivé a nebezpečné. Remarketing/Retargeting pracuje ve své podstatě s definicí landing url pages a cookies. Prostě má co nejčistěji oslovit lidi, kteří už web klienta navštívili, ale v nějaké fázi se "zastavili".

Proto každá důležitá landing page musí mít sólo seznam, samostatné texty a bannery s proklamací obsahu, kterého se konkrétní url týká. V textech musíte odhadnout chování návštěníků, atd.

 

Ale když do remarketingu nahážete i klíčová slova a umístění, tak se s vysokou pravděpodobností stane, že kampaň bude mrtvá a skoro bez výkonu. Proč? Dobře to vysvětlil pracovník přímo z Adwords:

 

"...důvodem, proč remarketingová kampaň nefunguje je, že používáte příliš úzké zacílení. Např. sestava "xxxxxxxxxxxxx" cílí na cílová slova, umístění a remarketingový seznam. Takové cílení je průnik všechn množin = aby se reklama zobrazila, musí člověk pocházet z vašeho seznamu, nacházet se na jednom z Vámi cílených umístění a na této stránce se vyskytovat i Vaše klíčová slova. Takové cílení je příliš specifické na to, aby sestava fungovala. ..." 

 

 
 
Remarketing ano, ale velmi opatrně.
JXB

 

Nahoru