PPC reklama má vliv i efekt v obou vyhledávačích v ČR a to na Google i Seznamu. Správná PPC reklama by měla nahánět návštěvníky, kteří pokud možno na vašem webu spáchají konverzi - nákup. Souhlasíte?

 

 

Samozřejmě, že také můžeme postavit a nechat běžet tzv. PPC reklamu brandovou. Budeme cílit na fixaci značky do podvědomí zákazníků. Až jednou půjdou do Kauflandu a uvidí produkt klienta z brandové kampaně, a kolem něho dalších deset značek, tak asi sahnou po značce, kterou znají z internetu. V takové PPC kampani řešíme budget, nikoli přímé konverze.

Jeden z guru v oboru PPC, Radek Sakáč, nás kdysi učil, že v textech PPC reklam, které budeme tvořit klientům, nesmíme nikdy uvádět lži a polopravdy o klientových službách a zboží. Držel jsem se toho. Učím to dodnes i své služebně mladší kolegy. 

Proč neuvádět v textech polopravdy?

No zejména proto, že tím uškodíme klientovi, zákazníkům a potažmo i sami sobě! Cílem dobře dělané PPC reklamy, je utratit investované finanční prostředky pokud možno za návštěvníky z prokliků, kteří budou co nejvíce konverzní. Tak to mimo jiné učí s neustálým opakováním i Google ve svých propracovaných studijních materiálech.

Procházel jsem tento náš blog a všiml si učebnicově špatné PPC reklamy v obsahu. Nedalo mi to a musím to okomentovat. 

Co způsobí text PPC, který je dobrý, ale obsahuje lež a polopravdu? Zcela určitě bude výkonný a úspěšný v počtu prokliků a realizovaných návštěv na stránky klienta. Google Analytics se bude tetelit radostí. Čísla se rozřáří.

Problém je ale v tom, že ani nejvyšší pozice v SEO, tak ani vysoké počty návštěvníků, klientovi nepomohou v prodejích, když cílový obsah neodpovídá proklamacím zdrojů u přivedených návštěv!

Zde platí otřepané, ale pravdivé "nalákáš, neprodáš". Zahlédl jsem u nás PPC reklamu známého e-shopu MIRONET. Znám je dlouho a mám je poměrně v oblibě. Jeho marketingový manažer je můj známý ještě z dob jiné firmy. Komunikoval jsem s ním jednou krátce o PPC. Prý si jí zajišťují ze svých interních zdrojů.

Sháním něco ke koupi z komerční elektroniky a zaujal mě PPC reklamní text Mironetu. Připojuji ho níže, podívejte se.

 

ppc reklama polopravda

 

Text mě nalákal k prokliku proto, že psal o až 79% výprodeji (v době po výprodejích z dob povánoční) a také tvrzením, že levněji už nebude. V dalším textu PPC Mironet tvrdil, že jde o likvidaci skladu. To vše mě lákalo, chtěl bych nakoupit. Klikl jsem, Mironet utratil za můj proklik, Google Adwords aktualizoval čísla zobrazení-CTR-prokliků-CPC,....

Shrňme si to, toto vše obsahoval text PPC reklamy, který mě nalákal:

- likvidace skladu

- 79% slevy

- levněji u nás už nebude

 

Vstoupil jsem na stránky jejich eshopu. Začínám si prohlížet kategorii chytrých mobilů a hledám tu cenovou bombu.

Co jsem nalezl? Slevy ano, rozhodně ne 79%, nenašel jsem žádné info o likvidaci skladů a už vůbec ne informaci, že levnější to už (např. ve druhém kvartálu) nebude. 

klam u ceny a reklamy ppc

Vybral jsem cca 3 telefony, které bych chtěl. Co mě odradilo/zklamalo, že u všech třech typů byla nálepka BAZAR. To mě naštvalo. O tom nic v textu PPC nebylo. Já nechci kupovat mobil v sekci bazar! Juknul jsem, na ceny s DPH. Letmo je porovnal na Google a v Heurece. Ani v jednom případě nalezená cena v e-shopu Mironetu nebyla nižší než ceny běžné u konkurence na internetu. Další zklamání.

Výsledek: Nic z toho, co bylo tak vyzývající a atraktivní v textu PPC reklamy, jsem v e-shopu nenašel. Tedy našel, ale v dost šalamounském podání. Slevy ano, ale ne v kontextu o kterém mluvil text PPC.

Mironet v textu reklamy nelhal, to ne. Ale text, aspoň z mého pohledu, obsahoval řadu polopravd a zavádějících informací, které po prokliku neodrážely realitu.

Prostě učebnicový příklad nikoli PRO-konverzní PPC reklamy, ale ANTI-konverzní PPC reklamy. 

Na druhou stranu připouštím, že jsem na stránkách mironetského e-shopu přehlédl informace proklamované v textu PPC. Váš názor k článku je jaký?

ppc text nesedí s cenou v eshopu

Nahoru